alonganaz

2011 Menjelma

In Peribadi on January 28, 2011 at 7:04 pm

Salam buat semua. Baru aku perasan aku dah lama tak update blog ni.. nak dekat 4 bulan dah blog ni dibiarkan bersawang tanpa ada sebarang cerita dan isu baru yang aku cuba bangkitkan. Tiba-tiba ada seorang rakan kata suruh aku update blog ni. Blog ni blog rojak..ada macam2 benda yang aku rasa suka hati aku la nak tulis apa pun..tak spesifik.

Tak apa lah..untuk hari2 yang mendatang di tahun 2011 ni aku cuba mencuri masa menulis dalam blog yang konon2 best ni..hehe. Hidup kena ada hitam putih..dalam tawa kita serius..dalam serius kita kena ada tawa..barulah namanya asam garam dalam hidup.

Kenapa aku tak ada masa menulis..? sebabnya aku sudah ada kerja tetap dan dalam masa yang sama aku belajar pula hujung minggu. Bila malam aku sibuk dengan benda lain..kalau tak bersilat aku sibuk dengan ayahanda dan adinda didalam majlis aku. Nak berhibur cuma di hujung minggu. Aku taknak tulis hal peribadi dalam blog ni..dalam blog ni aku cuma nak kongsi ilmu yang kita semua ada. Aku bukan cikgu nak bagi ilmu kat orang..kalau murid yang tengah menuntut tu barulah aku.

Kata guru aku.. ” Cari guru..Lepas tu kenali guru..walaupun berguru, kenal dulu guru..kerana ada yang bukannya guru..tapi mahu ‘membuang’ “…

Lepas tu ada banyak sikit masalah peribadi. Biasalah hidup di atas muka bumi ni manusia yang busuk hati lebih ramai dari yang baik hati. Sepatutnya bangsa Melayu adalah bangsa yang berbudi bahasa tapi ramai yang dah tak ada budi bahasa..dengki dan iri hati. Tak tahu nak menyesuaikan diri dengan suasana.. Kita Islam yang berbangsa Melayu.. Apa2pun agama letak didepan baru bangsa di belakang. Kita mengucap sama saja dua kalimah syahadah kenapa mahu iri hati dan fitnah memfitnah..? Biarlah lain-lain jalan..kita menuju yang satu iaitu keredhaan Allah SWT sama2 kan bagus..buat apa nak aniaya orang kan..?

Kita kena ada cita-cita akhir zaman nanti aku nak berjuang bawah panji-panji hitam dari ufuk timur. Kalau aku tak bersama dengan 313 orang pengikut Imam Mahdi pun, sekurang2nya aku pernah berjuang untuk membangunkan kesatuan ummah. Kalau dah bersedia nak mengalir darah..kena berani buat perjanjian berdarah dahulu macam zaman Saidina Ali dan perjanjian Baiahtul Aqabah yang dilakukan oleh Rasulullah SAW dulu. Takut berjanji pandai, tapi bila nak suruh derma sepuluh sen untuk para mujahid kita pun kita kedekut nak buat macam mana..?

Dah la..itu sahaja untuk hari ni. Aku dah standby cerita nanti..siapa rajin follow la blog ni..

Salam Sejahtera..🙂

” Mengambil kesempatan itu, kami pun terus lari ke hutan di mana bendera merah pasukan gerila, yang merupakan isyarat kami, sedang berkibar-kibar. ” – Almarhum Ayahanda Rashid Maidin –

Bersama adinda2 yang banyak susah senang ngan aku..🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: