alonganaz

Kena Reject

In Isu Semasa, Sindiran on April 24, 2010 at 12:32 pm

Tadi aku baca dalam suratkhabar pasal seorang pelajar tingkatan 2 yang cuba membunuh diri dengan terjun dari tingkat 3 balkoni sekolahnya. Puncanya sebab dia diejek rakannya sebab cintanya pada rakan perempuan sekelas tidak berbalas. Ingatkan dia nak bunuh diri sebab kantoi dalam semua subjek peperiksaan percubaan SPM. (LINK)

Lawak ada, kecewa pun ada bila baca kisah anak Melayu nak bunuh diri dalam usia 14 tahun sebab cinta ditolak. Baru cinta ditolak, belum lagi nak kahwin isteri lari. Mungkin pelajar ni dah obses dan terlampau yakin budak perempuan hingusan tu akan jadi kekasih dia kot, sebab tu bila cinta dia ditolak dia tak dapat menerima hakikat dan mengalami jiwa kacau serta tekanan perasaan yang agak melampau. Kuat berangan la tuh.

Sebelum dengan chenta hati aku sebelum ni pun, aku pernah ada pengalaman kena ‘reject’ gak tapi tak adalah sampai nak bunuh diri. Bukan setakat kawan aku ejek, diorang siap gelakkan aku ramai2 lepas tu ambik gitar akustik nyanyi lagu2 putus cinta kat aku. Habis nyanyi diorang sambung gelakkan aku lagi siap mencarut2. Lepas tu aku pun tengok banyak kawan aku kena reject, frust sekejap pastu ok la. Tak ada pun kitorang nak terjun bangunan atau cuba melemaskan diri dalam mesin basuh ker apa.

Paling teruk pun aku tengok kalau diorang frust makan tak basah mandi tak kenyang jer. Kalau lebih2 memang kitorang pijak jer ramai2.

Mungkin budak ni punya level kejiwangan yang terlampau tinggi kot sebab banyak dengar lagu scoin, data, arrow, spoon, span, scoin dan sebagainya. Sebab tu hati dia terlampau taman yang dipenuhi dengan kebun bunga yang tumbuh harum wangi bak dalam syurga kot. Alahai dik, apa ada hal umur baru 14 tahun jangan la kecoh sangat malu kat parents ko. Kalau kau malu, lepas ni ko lagi malu sebab 1Malaysia gelakkan kau. Kalau ada FB atau myspace baik ko delete ajer la akaun kau.

Cuba la belajar kurangkan level jiwang kau ke tahap yang selamat. Sekarang bukan zaman lagu jiwang cintan2, skang zaman jiwa kental ala2 hardcore.

  1. rambut pun belah tepi tu br0..hahah maunye xdgr lagu scoin…silap2 lagu boboy pun dia layan nie..kalau check poket dia tu..pasti la jmpa sikat ngn sapu tangan yg bunga2 tu..wahahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: