alonganaz

Si Pengampu

In Sindiran on April 15, 2010 at 12:44 pm

Selain daripada mat rempit dan Farid Kamil antara golongan manusia yang menjengkelkan dan menimbulkan perasaan meluat pada aku adalah golongan kaki bodek atau kaki ampu atau kaki kipas dan segala kaki yang sewaktu dengannya. Banyak manusia jenis ni aku dah jumpa dan kalau nak tahu aku sedang annoying atau tak masa tu korang boleh lihat aku senyum sinis sambil mata melirik tepat ke arah pembodek tersebut.

Kalau setakat ambil hati dan bertanya khabar tu ok lagi tapi kalau dah bodek sampai orang muka pecah pun dikatanya macam rupa zed zaidi itu sudah tahap menjengkelkan. Biasanya golongan yang dibodek dan diampu adalah golongan yang berkuasa dan kalau setakat abang2 kecik yang tak ada pengaruh dan orang tak kenal macam aku ni tak ada siapa pun hingin nak bodek..kalau ambik hati tu biasalah.Cheh..!

Dalam pemerhatian aku, golongan kaki bodek ni sukakan perhatian ataupun mahukan balasan seperti pangkat sebagai balasan. Biasalah kalau setakat nak mengampu sikit2 tu tapi kalau dah menyusahkan orang lain ataupun nak melangkah sesiapa itu dah dikira melampaulah. Mulut manis memang modal diorang ni..

Bukan apa aku nak ingatkan bukankah kejujuran tu penting.. tak guna bila dibelakang kita cakap lain tapi depan cakap lain. rasanya lebih elok kita mendiamkan diri dan biarkan orang lain yang nampak kelebihan kita. Dengan cara tu walaupun lambat, orang akan lebih hormatkan kita. Bukan bercakap besar sana sini sehingga menimbulkan kemarahan dan kebencian orang lain.

Tulis pendek sudah..sendiri mau ingat la brader..! ..🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: