alonganaz

Kami Prihatin

In Isu Semasa, Sindiran on April 14, 2010 at 10:54 am

Aku terlewat lagi menulis pasal benda sekeliling aku..biasalah semakin bz aku ni dengan kerja. Seminggu dua ni aku baca dalam suratkhabar tengah hangat pasal kempen ‘ kami prihatin ‘ siap jemput artis2 lagi nak menghangatkan kempen ni. Kempen kami prihatin ni diwujudkan sebab terlampau banyak kes menyakitkan hati dan menyirapkan darah di Malaysia seperti kes buang bayi yang semakin kecoh di Malaysia sekarang ni.

Nampak sangat rakyat Malaysia sebenarnya kurang prihatin dengan apa yang berlaku di sekeliling mereka hari ni sampai kerajaan terpaksa mengahabiskan puluhan ribu dan mungkin sehingga ke jutaan ringgit untuk menggerakkan kempen kami prihatin ni. Biasalah nak bergerak dan bayar duit kat artis2 yang segelintirnya konon prihatin tu mungkin dah berapa riban lak cas dia.

Tapi janganlah bila dah banyak belanja dikeluarkan masyarakat kita masih hangat2 taik hanjing pulak. Ingat dulu kes arwah adik nurin jazlin ngan sharlini yang masih hilang tak ditemui tu. Ramai yang marah dan bertempik kat penjahat yang celaka tu tapi lepas 2-3 bulan kes jadi senyap. Prihatinnya sekejap aja lepas tu aku tengok mak bapak sekarang ni masih juga biarkan anak2 dia pergi sekolah jalan kaki sorang2. Kat kawasan rumah sewa aku sendiri aku tengok budak2 kecik jalan ikut semak samun nak ke tadika. Tak ke mengundang namanya tu..?

Lepas tu kecoh pasal pulak pasal buang bayi sekarang ni..Aku memang menyirap jer kat mak bapak yang buang bayi kat tong sampah ni sampaikan ada siap bakar lagi. Kalau aku dapat jer bapak ngan mak dia tu memang teruk aku bedal punya.. silap2 sampai lupa nak eja nama sendiri akibat siksaan aku yang kejam. Mana letak entah otak diorang ni.. kalau taknak budak tu janganlah buang letaklah kat mana2 tempat yang selamat.

Pastu waktu beromen nak sedap ajer bila dah ada anak buang dalam tong sampah. Kenapa waktu henjut dulu taknak gunakan kondom..? Kalau kurang sedap atau tak mampu beli kondom pancut ajer la kat luar. Aku banyak jumpa kaki zina tapi ok jer tak ada lak termengandung anak luar nikah.

Pasal kempen kami prihatin ni aku dah boleh bayangkan kesudahan dia tapi taknaklah aku sebut pasal kerajaan dah bersusah payah berbelanja untuk kempen ni. Tapi penguatkuasaan undang2 kena la ada perubahan gak. Setakat denda2 kaki romen pancut dalam ni tak takut dan tak gentar punya.. Kalau letak dalam kandang pastu bawak keliling bandar dalam keadaan bogel dah betul dah.

Semoga kempen kami prihatin ni bawa kesedaran la walaupun sedikit dalam masyarakat. Si pembuang bayi, kaki peragut ni manusia tak ada otak. Kalau dapat kita lanyak jer ramai2 baru best.. bedal secukup rasa hidup menyusahkan orang lebih baik diorang ni mampus..ataupun campak dalam zoo bagi harimau makan. Dah jimat duit pengurusan zoo nak beli makanan mentah..haha

P/s : Lepas ni kita buat kempen Anti rempit pulak ok..? (anti rempit bukan anti orang bwk motor). Pasal aku semak gila dengan mat rempit ni..perangai macam orang utan. Tambah pulak dengan kes ragut.. bertambah menyirap darah aku dibuatnya.

  1. Salam anaz… abg suka cara ko berfikir….
    kau ade FB tak??? add abg boleh??
    Herly Md Ali

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: