alonganaz

Wartawan Hiburan

In Isu Semasa, Sindiran on March 21, 2010 at 4:58 pm

Semalam aku tengok rancangan apa entah di TV yang menyiarkan sekumpulan wartawan yang membuat laporan polis kerana kewujudan group ‘All Entertainment Reporters In Malaysia Sucks’ di Facebook.Kalau kalian perasan kebelakangan ini banyak aduan dibuat membabitkan FB.Kalau dulu kutuk di Myspace tak akan ada nak kecoh sangat, jadi kena fahamlah di FB ni ramai pakcik2 dan makcik yang tak suka gurau kasar2 ok.

Dalam FB milik aku dapat juga undangan untuk join group tersebut namun aku tidak berminat dan membiarkan sahaja invitation itu berlalu pergi.Mari kita berfikir matang wahai rakan2 anak muda sekalian.Sebab yang aku perasan dalam group tu kebanyakannya adalah anak muda.Kalau dah namanya hiburan itu satu industri, maka akan adalah wartawan yang memeriahkan suasana.Tak mungkin artis boleh pergi jauh tanpa wartawan cuma agak melampaui batas kalau hak privasi artis itu diceroboh.

Kalau tak mahu kisah peribadi jadi bacaan atau tontonan umum, jangan jadi artis.Join sahaja Uptrend ataupun geng2 ‘Login Facebook dapat rm100’ yang tengah bersepah2 sekarang ni.

Dimana sahaja didunia ni ada wartawan yang tugasnya mensensasikan isu artis buat golongan yang berminat dengan kisah artis.Lihat sahaja di barat yang popular dengan paparazzi ataupun paling dekat jiran kita iaitu indonesia yang wartawannya lebih ekstrem.Perkara seperti ini tidak dapat dielakkan dan aku tidak nampak dimana kematangan mereka yang mencemuh, mencaci para wartawan hiburan Malaysia di group itu.

Aku bercakap begini bukan kerana aku mempertahankan wartawan hiburan, sebab aku sendiri cukup meluat untuk melihat gelagat dunia hiburan.Kalau ikutkan bukan sahaja wartawan hiburan, dengan artis Malaysia yang berlagak macam artis di Hollywood pun aku menyampah.Kalian yang mewujudkan group anti wartawan hiburan tu pun aku lihat tak ada beza dengan wartawan hiburan.Sebabnya sama2 saling mencaci, ambik tahu tepi kain orang dan sebagainya.

Come on la, bersikap matang kan boleh.Benda ni terjadi diseluruh dunia dan bukan sahaja di Malaysia.Wartawan hiburan yang suka dengan kisah2 sensasi artis dengan gaya ala2 lembut (bagi wartawan lelaki) ni memang ada dimuka bumi ni.Kalau tak suka buat dunno kan senang.Bila kalian protes wartawan hiburan ini bermakna kalian ambil tahu tentang perkembangan artis di Malaysia dan untuk tahu perkembangan artis di Malaysia, kalian perlukan wartawan hiburan juga.Takkan cerita artis nak panggil orang MLM interview kot..?

P/s : Tak suka tengok terjah dan Melodi.

aku suka dengan komen lelaki diatas ni dalam group tersebut

Namun ada beberapa perkara yang menimbulkan persoalan aku ialah kenapa di ruangan photo fanpage group tersebut banyak gambar2 artis dari seberang dimuatkan..? Ada provokasi pihak2 tertentu ke..? Lu pikirlah sendiri..!

Ada satu komen dari seorang pengguna FB :
Buat para wartawan berdosa asyik memfitnah artis jadi hentikanlah.

Jawapan aku :
Rasanya dunia artis memang dipenuhi dosa.Tak tahu pula kalau penuh pahala.

Leave a Reply

