alonganaz

Selamat Hari Valentine..!

In Isu Semasa on February 14, 2010 at 10:21 am

Hari ni 14 Haribulan dan diketahui umum sebagai hari Valentine atau juga hari kekasih sedunia.Aku baru sahaja balik dari Mid Valley dan aku lihat ramai yang membeli bunga ros berwarna merah untuk pasangan kekasih.Tak kurang juga anak2 muda yang tertera perkataan Islam pada kad pengenalan masing2.Kebanyakkan anak muda bangsa Melayu ni aku lihat tadi di Mid Valley kecil2 lagi.Aku pun pernah menyambut sekali Valentine ni dahulu itupun dizaman sekolah waktu zaman aku jahiliah.

Sambil duduk aku perhatikan anak muda ni tadi..yang perempuan tersenyum gembira mendapat bunga ros daripada teman lelaki masing2.Sambil si lelaki membisikkan kata2 cinta si perempuan tersenyum riang mendengar janji2 manis yang ditaburkan oleh teman lelaki masing2.Bila bercinta berjanji sumpah setia itu ini..tapi kebanyakan bila dah putus terus tarik muka hingga ada yang menjadi musuh..mahu pandang muka pun tidak mahu.Berjanji dan terus berjanji..

Anak bangsa Melayu ni kalau kita terangkan yang hari Valentine tu sejarahnya sempena kejatuhan Islam di Sepanyol pun, mereka peduli apa.Ataupun jika diberitahu perkataan Valentine itu sendiri berasal dari nama paderi besar Kristian Katholik, St Valentine pun mereka akan buat tidak acuh.Yang penting mereka kononnya tidak mahu ketinggalan mengikut trend semasa.

Sedangkan mereka inilah golongan yang layak mendapat gelaran bodoh, dungu dan bebal kerana menjual maruah agama kononnya atas nama cinta.Banyak cara lain lagi untuk menunjukkan rasa cinta pada teman lelaki/wanita.Kalau benar2 cinta tidak perlu menunggu satu hari yang khas untuk membuktikan perasaan cinta itu.

Perkara paling ditakuti oleh musuh-musuh Islam sejak awal sejarah Islam lagi ialah kemantapan akidah dan keutuhan tauhid ummah.Fikirkan..

SELAMAT HARI KEKASIH buat si bodoh dan si dungu..!

Paderi Saint Valentine

Bukti Cinta Valentine.
Hari valentine salah satu hadiah lelaki pada perempuan ialah pancutan benih sperma.Bila keluar menjadi bayi dicampak kesana sini macam sampah.Maka bayi terbuang ini adalah salah satu bukti cinta antara dua insan yang kononnya cinta mereka cinta sejati.

Hidup Bangsa Melayu..!!

  1. Xtau r ape masalah dorang if xsambut hari yang ngarut2 nie..

    Siap lak buat trend xnak pakai panties..Dah hilang kewarasan agaknya..Ops..Terlebey sudah…ngee~~

  2. manusia masa kini….

  3. entah la dorang nie! Ditegur, kita pulak dimaki hamun. Astagfirullah.. Otak dorang letak kat mna pun aku x tau la.. Allah dah bgi otak tue kan ke utk fikir? hurm.. Akhir zaman..

    Mudah2an kita t’golong dlm gol. yg insaf…

  4. aku rasa zaman arab jahiliah pon tak teruk mcm ni..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: