alonganaz

Penderaan Pembantu Rumah Indonesia

In Indonesia, Isu Semasa on October 26, 2009 at 8:56 am

Hari ini seorang pembantu rumah dari Indonesia..Munti Hani yang berusia 36 tahun meninggal selepas menghembuskan nafas terakhir di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang selepas disyaki didera oleh majikannya.Perkara sebegini muncul lagi saat ketegangan di antara Malaysia dan Indonesia belum reda sepenuhnya.

Kepada majikannya yang lebih layak dipanggil binatang..semoga hukuman di dunia dan diakhirat akan menanti kamu yang tidak punya hati dan perasaan.Apa tidak punya perasaan kasihan atau simpatikah dia saat dia memperlakukan pembantu rumahnya dengan cara yang sangat kejam seperti itu..?

Apa dia tiada perasaankah atau tidakkah dia terfikir akibat yang terpaksa ditanggung akibat perbuatannya..? Bukan sahaja pada dia..malahan imej pemerintah dan seluruh rakyat Malaysia akan tercalar apa lagi perbuatan itu dilakukan oleh rakyat sebuah negara yang dianggap serumpun.Dan seperti biasa..perbuatan ini pasti tidak dilakukan oleh majikan yang berbangsa Melayu..!

Bajingan.. (LINK)

  1. Bro,

    Itu le pasal yg mendera pembantu rumah Indonesia ni boleh dikatakan semuanya adalah org Non Malay atau lebih tepat lg non Muslim.
    Celaka diorang ni, yg kena bedal kena taruk oleh media dan rakyat Indo, kita org Melayu ni.
    Aku rasa kerajaan harus membuat peraturan dimana pembantu rmh indo yg beragama Islam hanya blh bekerja dgn majikan Islam sahaja. Yg non muslim tu pg le cari yg non muslim jugak.

    Yg non muslim ni yg celaka, mendera pembantu rmh muslim dari seberang ni, dah byk kes, tak bagi sembahyang le, bagi makan babi le.

    diorang non muslim nak dera secara fizikal org muslim kat sini diorang tak berani dia pg dera saudara muslim dari seberang pulak.
    memang banjingan diorang ni, kepada saudara muslim serumpun, sedarlah yg perbutan terkutuk itu tak pernah dilakukan oleh saudara muslim kamu di malaysia ini, cuma bangsa2 non muslim aje kebanyakannya yg celaka yg buat penderaan ni.
    Yg non Muslim bumiputra pun aku rasa tak pernah ada kes lg mendera pembantu rmh cuma ce ya nun alif dan kaf lam ye nge aje yg selalu buat kerja mcm ni.

  2. Kerajaan Malaysia kena buat peraturan bahawa pembantu rumah Indo hanya boleh bekerja dengan majikan muslim sahaja..!

    tapi banyak kes bila bekerja dengan majikan Melayu..pembantu rumah Indon ni banyak buat masalah pula.Majikan Melayu kan baik tak seperti majikan non-muslim.

    tapi ada berita mengatakan bahawa majikan yang mendera kali ni orang melayu.macam mana tu kalau benar..?

  3. Bangsa kuning jaundis & legam manggis di Malaysia memang gembira melihat pribumi Nusantara bercakaran. lihat saja pabila mereka menyiksa TKI/TKW, yang menerima padahnya Bangsa Melayu di Malaysia, Lee Kuan Yew pasti gembira melihat perkara ni. Saya percaya dalam ceramah ceramah tertutup kuningan jaundis di waktu ini pasti yang senang hati melihat Malaysia dan Indonesia saling bercakaran, hinggakan mau berperang. kalian kalo mau melihat sikap chauvinist kuningan ini, selak saja ruang ruang forum dan surat pembaca di akhbar harian Inggeris di Malaysia. Di seluruh Indonesia sekarang, majoriti warganya sangat amat membenci kita di Malaysia. hanya segelintir kecil yang masih faham perkara sebenar dan itu pun masih menuntut kita mohon maaf karena mencuri budaya. Apa dia yang dicuri kalo keturunannya punyai darah yang sama?????? itu pun tak boleh fikir ke?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: