alonganaz

Lelaki Melayu Tak Ada Kelas..?

In Kehidupan on October 24, 2009 at 3:01 am

Pagi tadi aku baca blog Mazidul Akmal Sidek (LINK) mengenai tanggapan sesetengah perempuan Melayu yang berpasangan dengan bangsa asing kerana berpandangan lelaki Melayu ni hampeh dan tidak ada kelas.Aku baca dengan penuh perasaan rasional dan langsung tak ada rasa marah sebaliknya dengan senyuman terukir.

Bercerita mengenai berpasangan dengan lelaki asing ni..teringat beberapa pasangan wanita Melayu dengan bangsa asing di kolej dahulu.Rakan aku pun ada 3-4 orang yang bercinta dengan jejaka afrika dan pak Arab.Bila aku tanya kenapa katanya lelaki Melayu ni tak guna..tak jujur..tak romantik..cakap tak serupa bikin..$#^7@!%*?; dan sebagainya.Kalau bercakap indah berbunga tapi hampeh.

Berbanding dengan lelaki asing..mereka lebih ‘gentlemen’..bersopan santun dan pandai mengambil hati.Lebih penting juga mereka mempunyai ‘senjata’ yang lebih besar.Lelaki Melayu cuma pakai pistol magnum semi-auto tapi bangsa asing guna Machine Gun atau Bazooka.Lihat sahaja makanan mereka..nasi sebaldi dengan kambing sekor kalau tak ada memang tak sah.Lelaki Melayu cuma makan kicap dengan telur masin jer.

Tapi bila aku kaji sebenarnya mereka ni..iaitu gadis Melayu yang berpacaran dengan bangsa asing ni mempunyai sejarah yang buruk dengan bangsa sendiri.Lebih teruk mereka ni sebenarnya tak laku..tu yang bercinta dengan pelajar asing tu.Pak Arab ngan Afrika ni memang pandai berkata2..sebab aku ramai kawan dengan diorang..dan kebanyakan dari diorang menganggap gadis tempatan ni sebagai ‘lampin pakai buang’ jer.

Tapi lelaki Melayu janganlah marah dengan komen diorang ni..sebaliknya berfikir secara rasional dan meneliti kekurangan sendiri.Hidup kena sentiasa menerima pendapat dan kritikan baru kita boleh jadi bangsa yang semakin maju.

African KasanovaHey Malay girls..u wanna make some love with me..? And I’ll treat you well..better than those Malay guys.


Shamelin2u.com

  1. aku tade hal ngan dak2 pompuan tu, ngan mamat nigger tu pon tade hal. tapi pompuan melayu tak sedar diri tu kene sedar diri, seburuk2 melayu, bapak ko pon melayu jugak, teruk nya bapak ko kan. hahha~ (valid utk pompuan pure melayu saje, yg mixed lantak ko la).

  2. yg perempuan melayu tu pun nak seronok aje kot, lantak diorang le nak couple dgn negro ke arab ke cuma sebagai org Islam kena ingat dosa pahala jugak klu semua dilanggau jawap sendiri kat dlm kubur nanti. Tapi yg tak patutnya, diorang ni pg hina lelaki bangsa sendiri buat apa.

    Bini aku org Indon tapi tak pernah pun aku hina perempuan bangsa aku sendiri, malah aku kagum jugak dgn sesetengah perempuan melayu, cuma dah jodoh aku dgn perempuam indon.

    Bro, mungkin betul jugak kata kau, diorang ni tak laku sebenarnya, hehehehe.

    • kenapa berdosa ke couple ngan arab atau negro??…kau kawin ngan Indon boleh pulak…pompuan melayu couple ngan bangsa asing kau rasa insecure..

  3. nanti aku ajak ko lepak dengan “kadriya” aka awek Turki aku pakai buang k. kite tengok lak “reaction” Pak Arab ngan Afrika ni. hehehe.

  4. aku rasa lebih baik pompuan melayu jangan buang masa dgn laki melayu ramai yg tk beguna keja pun tak seberapa, rupa pun tak ada, akhlak pun kurang, duit pun takder jgn marah yer laki melayu …lebih baik cari laki middle east / ang moh nanti klu dpt ank2 pun comel2 lagi bagus blh pegi duk overseas lebih class……bangla n indon reject…

  5. […] Timur Tengah.Mari kita baca komen dia mengenai tulisan aku sebelum ni tentang Pak Negro dan Arabs (LINK) yang aku capture di […]

  6. keh keh keh

    tak takut rabak ke “benda” lu wahai mizz

    Ye la “senjata ummah” pak2 arab kan tegap lagi perkasa, mana tau nanti tak muat & tak tahan

    Apapun selamat wahai mizz…semoga lu bahagia dengan pak2 arab pujaan hati

    Nanti kalau rabak benda lu kita jumpa di hosp. selayang…..gua sebagai dr pelatih boleh tolong jahitkan heh

Leave a Reply

