alonganaz

Manusia Durjana

In Isu Semasa on October 21, 2009 at 11:56 am

Rasa panas darah dalam tubuh badan aku ni bila membaca berita harian metro hari ini (LINK) mengenai seorang kanak2 berusia tiga tahun dirogol..diliwat dan kemudian dibunuh oleh lelaki warga Afrika yang merupakan pelajar di kolej swasta di Kajang.Lebih menyakitkan hati apabila ibu kanak2 berkenaan..seorang wanita berbangsa Melayu dan lebih penting lagi beragama Islam sanggup bersekongkol dengan kekasih warga Afrikanya itu.

Tak tergamak aku nak meletakkan gambar mayat kanak2 berkenaan dalam blog aku ni tapi korang boleh klik pada link di atas.Lelaki Afrika tu kalau lah diberi pada aku..alamatnya lunyailah aku kerjakan.Terfikir juga apa nak jadi dengan dunia sekarang ni sampai nyawa seorang manusia seolah tidak bernilai lagi.Dimana silapnya kita sama2 boleh berfikir sendiri puncanya.

Lebih menyakitkan hati aku apabila ada diantara kita yang tidak mengambil berat isu ini dan memandangnya sebelah mata kerana bukannya terjadi pada saudara mara kita kan.Malah apabila berlaku kejadian di luar batasan seperti ini..ada yang menganggapnya sebagai perkara biasa kerana sudah kerap berlaku.Kalau dah sangap sangat pun..takkanlah sampai nak melepaskan nafsu pada seorang anak kecil..? Peliklah aku dengan perangai manusia durjana seperti ni.

Kalau tidak pun pergilah cari mana2 perempuan sundal yang bersepah kat Malaysia ni..nafsu jenis apa ni..?

Dan kita pula janganlah memandang remeh isu seperti ini.Walau hanya sekadar boleh bersuara pun dah cukup bagus..sekurangnya kita mengajak orang berfikir tentang keadaan dunia yang dah semakin di penghujungnya ni.Sebelum lahir lebih ramai manusia bertopengkan syaitan..kita kena lakukan sesuatu..!

P/s : Bekas pelajar kolej swasta di sekitar Kajang..??

Face Of Evil

  1. astaghfirullah al azim..
    apa la pnya mnusia bgtu tu.
    kesian budak tu, msh kecil lg..
    hmm,.

  2. kolej ikram ker???..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: