alonganaz

Pemandu Jengkel

In Kehidupan on October 15, 2009 at 7:36 am

Ohh aku amat suka mengutuk orang hari ini..mungkin disebabkan emosi aku yang kurang stabil disebabkan suasana yang kurang stabil.Dan aku amat suka menggunakan perkataan menjengkelkan untuk ditujukan pada sesuatu yang kurang enak dimata aku.

Dan sekarang aku mahu meluahkan rasa geram aku mengenai jenis pemandu di Malaysia ni yang menimbulkan perasaan yang menjengkelkan (dumbass) di hati aku.Mereka adalah golongan yang membencikan pada pandangan aku semasa di jalanraya..haha

1.Bawa perlahan nak mampus tapi ikut belah kanan sambil buat muka tidak bersalah diatas kelakuannya.

2.Kereta waja atau saga standard dengan aksesori murahan yang mana perkataan proton digantikan dengan perkataan mitsubishi.Lepas tu memandu macam celaka seolah2 mereka benar2 sedang memandu sebuah kereta mitsubishi evolution.

3.Pemandu lori dan bas yang suka mengikut rapat di belakang.Kalau ikutkan hati aku suruh diorang berhenti ditepi jalan dan akan aku ajak bergasak tepi jalan juga.

4.Mamat yang memandu dengan muka palat dengan spek ribbon besar rm15 yang dibeli kat downtown cheras selepas tawar menawar.Dah sah kau ni dulu mat rempit..bila dapat beli kereta pun terbawa perangai rempit kau.

5.Pemandu yang mempunyai stiker negeri Kelantan besar2 pada cermin belakangnya.Ingatkan geng tiga line..rupanya anak Kelate yang diperantauan.

6.Buka kereta lepas tu pasang lagu tekno dengan kuat sambil memandang ke arah pemandu lain dengan muka yang puas.Dah sah kau baru pasang sistem audio selepas menahan lapar dan dahaga demi mencapai hasrat membeli sebuah sistem audio.

7.Kereta yang dimekap seperti kereta ralli walaupun memandu ditengah kesibukan kotaraya Kuala Lumpur.

8.Kereta enjin modifikasi biasa (standard) tapi dengan lubang ekzos yang besar ibarat sebuah serombong kapal.Pergi tak kemana tapi bunyi bising lebih..lepas tu enjin meragam..mengadu ‘maintenance’ tinggi.

9.Kereta kancil yang suka mencilok sana sini seolah olah kereta itu mempunyai badan dengan daya tahan yang tinggi.

10.Pemandu kereta mewah seperti porche yang pemandunya mempunyai muka seperti tayar pancit tetapi membawa awek cun seperti bidadari.

sekian terima kasih.

Kancil's+Arse

  1. klu kau ada luck kau blh jumpa kesemua 10 kategori pemandu tu cuma dlm satu trip aje, hehehehehe

  2. haha ini jenis selalu ada kt kl..jb pon ada ckit r tp snonoh lg.. ;]

  3. kimak gle no.5 tuh…

  4. haha marah ker athong..kuikui

  5. no 1. selalunyer apek2 tua bawak kereta datsun/nissan sunny lama. muka serius xde perasaan langsung!confident jer

    no 3. lori yang agak celaka sebab time stop kat traffic light mesti nak stop betul2 kat lampu belakang kete aku. aku selalu kene kat traffic light proton dgn mcD tuh.

    no 4. aku xde masalah dgn no 4 nih. selalunyer kalau derg berenti sebelah aku. aku tunjuk fuck jer sebab cermin kete aku tinted gelap. hahaha.

    no 5. Sedih..aku anak kelantan di perantauan la ni naz. tapi xde sticker kelantan pun kat kete aku. hahaha.

    no 6. biasenyer lagu tekno mesti nak lagu siam.

    no 10. wey. hari tuh aku jumpe bapuk bawak bmw x5 kut. siap bukak tingkap kenyit mata kat aku tuh. kagum aku sekejap.

Leave a Reply

