alonganaz

Surat Berhantu

In Kehidupan on October 12, 2009 at 12:41 pm

Petang tadi semasa aku tengah sibuk melayari internet..aku terima sebuah emel dalam inbox myspace aku.Msg tersebut dihantar oleh seorang awek yang aku tidak kenali.Tulisannya berwarna warni dan agak menarik perhatian aku untuk membacanya.

Dalam emel tersebut ada tertulis bahawa msg itu dihantar oleh roh seorang perempuan yang mati dibunuh dan sampai sekarang mayatnya masih belum dijumpai.Jadi dia menghantar mesej tersebut untuk disebarkan agar pihak polis menjumpai mayatnya.Dan satu peringatan keras bagi sesiapa yang mengabaikan surat tersebut iaitu roh wanita berkenaan akan muncul di malam hari serta mengganggu mereka yang mengabaikan surat tersebut.

Malah diceritakan secara teliti bagaimana mereka yang mengabaikan surat tersebut diganggu dengan cara yang amat menakutkan.Ini bukan kali pertama aku dapat mesej seperti ini..sebelum ini dah banyak kali dah.Bukan sahaja melalui emel..malah melalui mesej sms.Seperti selawat keatas rasul yang perlu disebarkan..dan jika disebarkan akan mendapat nasib yang baik.

Hanya tertawa kecil disebabkan kejahilan sesetengah daripada kita mempercayai perkara tersebut.Hantu menggunakan emel untuk meminta tolong.Ni kan semua pemikiran dan pemahaman yang sempit kenapa harus dipercayai..? Bagi aku ini semua hanyalah mainan psikologi untuk menakutkan kita.Nasihat aku abaikan sahaja mesej seperti itu..berdosa jika kita percaya pada perkara tahyul seperti itu.Banyak kali aku abaikan tapi tiada apa pun yang berlaku..?

Jika ada nasib malang itu adalah kebetulan.Berkenaan mesej sms selawat keatas nabi..banyak lagi cara lain untuk kita memperoleh keberkatan daripada ‘menjual’ selawat nabi melalui sms.

P/s : Aku lebih berhati2 dengan manusia yang lebih hantu daripada hantu..

Ghost

  1. memang tahyul…
    mase aku sekolah rendah pon ade gak surat berantai nih, cakap kalu tak forward ble dapat nasib malang la. pegi mampos sama nasib malang. nasib aku Allah yang tentukan, surat tak boleh buat pape kat aku. kalau ade orang pas kat aku bende alah tu, ngan orang2 tu skali aku tarbiah. bongok, bebal…. ade yang datue2 bangke pn ccaye lag ngan bende tahyul ni. lagi sial kalau pakai ayat2 suci al-Quran, mmg bebal la.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: