alonganaz

Iklan Raya Versi Tanjung

In Kehidupan on October 8, 2009 at 12:52 pm

Kehilangan arwah Yasmin Ahmad merupakan satu kehilangan besar dalam industri perfileman tanah air.Antara karya dia yang aku akan ingat ialah iklan2 hari raya arwah yang sangat lain daripada yang lain.Tahun ini pun tiada iklan baru..hanya iklan lama hasil nukilan beliau.

Ketiadaan beliau mungkin boleh digantikan dengan iklan karya Prof A Razak Mohaideen.Berikut antara babak yang akan berlaku didalam iklan Prof Mohaideen mengikut pandangan aku..

bapak : ehh nak..hang tengok tu..burung murai.

anak : burung apa bapak..?

bapak : burung murai nak.

anak : burung apa bapak..? cheq tak dengaq.

bapak : sebelum aku tampaq hang pagi raya ni baik hang tutup mulut.Burung murai nak..dasar kepala dungga anak aku ni aih..Berapa kali aku nak habaq kat hang..?! Burang murai..!

anak : habaq kat mami bapak buat lagu ni kat cheq..! (sambil teriak sebab cuba ditampaq oleh bapanya)

Diari arwah ibu : Begitulah aksi anak dan suami ku yang mesra di pagi raya.Lalu makanlah kami semua nasi kandaq tanjung yang dibeli di kedai pak Mydin.

Al-Fatihah buat arwah Yasmin Ahmad

Nana Tanjung

  1. haha~ nganjing kuat ko…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: