alonganaz

Rokok Dan Jamban

In Kehidupan on October 2, 2009 at 5:06 pm

Salah satu perkara yang menimbulkan kehairanan aku adalah mengenai tabiat terutamanya orang lelaki yang suka mencari rokok sewaktu terasa hendak melepaskan hajat.Pengalaman tinggal di hostel dan rumah sewa mengukuhkan lagi dakwaan aku ni.

Kadang2 sampai berlari berpusing satu bilik rakan2 aku mencari rokok yang tidak dijumpai.Bertambah mencemaskan aksi apabila apa yang dihajatkan sudah sampai ‘hujung2’ mahu terkeluar.Alasannya sama..merokok ketika melepaskan hajat lebih memberikan ketenangan dan nikmat kepuasan dalam diri.Jawapan yang diberi penuh berfalsafah..padahal yang ditanya perkara yang tidak berfalsafah langsung.

Rasanya susah nak hentikan tabiat ni.Aku ada idea macam mana nak hentikan tabiat buruk ni.Sebab kajian sains dah membuktikan merokok sambil melepaskan nikmat tidak bagus.Selain itu ada juga rakan2 aku yang lebih bagus mencari buku atau majalah sebagai pelawas.Cuba gantikan rokok dengan ;

1.Gitar – Menyanyi memetik gitar sambil melepaskan hajat juga mungkin boleh mempercepatkan proses melepaskan hajat.

2.Main PSP – takut terlampau leka bermain game korang terlupa yang korang tengah melakukan proses nyah bahan kumuhan.

3.SMS – sms awek/balak korang ketika proses penyahtinjaan mungkin akan mengubah sikap korang menjadi lebih romantik..apatah lagi perasaan kita waktu tu tengah nikmat yang teramat sangat.

Hmm apapun bila dah dalam jamban..orang tak akan tahu apa yang korang buat.Disitulah ruang privasi untuk korang melayan perasaan yang bahagia.Terima kasih.

Aktiviti Sampingan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: