alonganaz

Nak Jadi Taiko Melayu..?

In Kehidupan on October 2, 2009 at 8:47 am

1.Pakai Beg Silang

Beg silang adalah aset penting untuk menunjukkan diri mereka seorang taiko.Paling penting beg silang tersebut mestilah jenis kulit dan perlu dibawa kesana kemari walaupun isi dalamnya kosong.Jangan lupa letakkan keychain untuk menunjukkan anda geng tiga line.Beg silang ni penting untuk menunjukkan anda dari kalangan ‘brado2’ kononnyalah kan.

2.Muka Langsi

Muka dan mimik muka penting untuk menunjukkan pada dunia anda taiko besar walaupun muka macam pengkid kat tepi jalan.Jangan senyum apabila orang senyum pada anda..kontrol langsi itu penting.Ada mitos mengatakan kalau konek kita kecik pun muka langsi orang boleh takut.Sebagai tambahan kalerkan rambut anda dengan inai yang dibeli dari kedai Muthusamy.

3.Bangle dan Rantai

Jangan lupa pakai rantai naga besar2 dan bangle besi kat tangan penuh2.Bila berjalan jangan lupa mendada agar satu dunia boleh nampak lambang naga kat dada.Kalau tak ada lambang naga..hamster pun boleh kot.

Untuk petua lain nak kelihatan taiko..setkan ringtone anda kepada lagu ‘mantera beradu’ dari Malique.

Kesimpulannya..? Isi dalam diri lagi penting dari penampilan.Ada yang tak puas hati dengan aku..aku pedulik apa..! Fahami maksud tersirat yang cuba aku nak sampaikan ok.

  1. haha~ best bro….. pedas2~

  2. perghh sape yg terasa pedas nie nas…🙂

  3. lg satu bro, taiko melayu xde duit..hahaha ;p
    klw nk dibandingkan mafia & yakuza..bagai langit & bumi..

    kerajaan russia & jepun pon pndang tggi yakuza & mafia..kerana mereka adalah sumber ekonomi dorg..

    tp cuba kerajaan m’sia hapuskan taiko2 melayu ni..ekonomi m’sia x brubah pon..tp dorg bg kerajaan rugi lg ada la..hahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: