alonganaz

Kereta Bikin Melayu

In Kehidupan on October 1, 2009 at 3:04 am

Pagi ni semasa tengah memandu..kereta satria neo aku dicucuk rapat dari belakang oleh sebuah kereta proton wira aeroback.Mungkin sebab cara aku memandu dengan kelajuan 80 km/j tak disenangi dia yang nak cepat.Dari cermin pandang belakang aku dapat lihat pelekat kereta ‘orang dalam’ kat cermin dia.’Ohh lagi seorang samseng Melayu’ fikir aku dalam hati.

Mungkin sebab ada sticker tu membuatkan dia yakin untuk berlagak samseng di jalan raya tambahan pula ada awek kat sebelah dia yang menyerlahkan lagi sifat hero filem tamil ala sivaji the boss dalam dirinya.

Disebabkan tak tahan dengan perangai aku yang buat bodoh dia pun memecut dengan laju ke sebelah kereta aku dan dengan wajah yang pailang ditambah dengan rambut mohawk berwarna perang beserta cermin mata ribbon uptown rm15 dia mengerling panas ke arah aku.Mungkin sebab perasan ada sticker juga kat kereta aku dia memecut laju ke depan dengan sifatnya yang berbudi bahasanya.Biarlah mat..dia abang besar kat jalan raya ni kot.

Tak tahulah yang dia tengok sticker hitam atau silat Cekak Malaysia kat kereta aku.Haha.

Bila diperhatikan kereta dia cuma enjin biasa sahaja cuma nampak garang dengan lubang ekzosnya yang besar ala2 serombong kapal laut.Perginya tak kemana tapi bunyi ekzos lebih bising daripada bunyi enjin kapal laut.Macam ni la realitinya sifat taiko2 Melayu kat jalanraya..samsengnya cuma pada bangsa sendiri.Kereta buruk tapi berlagak serupa bawa Nissan Skyline GTR.Malulah pada bangsa lain..

Aku lebih suka bawa kereta enjin modifikasi biasa daripada berlagak padayappa dengan setting yang entah apa2 pada kereta.

Pergilah mampus..peduli apa aku.

  1. biasalah bro…orang melayu…dia fikir dia je ”orang dalam”..aku rasa dia ingat sticker cekak tu sticker line tu kot..hehehe..warna sticker kan sama..aku pun penah kena..nasib baik mamat tu tanya baik2..aku cakaplah aku ahli biasa silat cekak je..takde kena mengena dengan ”LINE” itu..pastu dia blah.hehehe.MELAYU …susah nak cakaplah sebab aku pun melayu.tapi, itulah hakikatnya yang ada dalam diri segelintir melayu..cepat riak dan lupa diri.

  2. haha~ mamat tu mmg poyo bro. wat bodo sudah. tak gune layan orang berotak bontot. klu bwk skyline tak yah high beam pn aku bagi jalan. hua3~ taiko pisang tuh… bio je mangkok tuh..

    nape pindah umah????

  3. langgar sudah nas…
    haha kerek gler ek…🙂

Leave a Reply

