alonganaz

Sengketa Malaysia dan Indonesia Dan Panji Hitam

In Islam on September 29, 2009 at 1:38 pm

panji_hitam

Disebalik sengketa Indonesia dan Malaysia terdapat sebuah kisah dan janji daripada Allah sebagai peringatan kepada umat Muhammad SAW diakhir zaman.Digambarkan oleh Rasulullah bahawa ketika diakhir zaman nanti manusia akan selalu bertelingkah dan berperang walau sebab yang kecil.Disaat sengketa itu akan datang seorang pemimpin yang namanya Muhammad Bin Abdullah atau lebih dikenali dengan nama Imam Mahdi akan menyatukan seluruh umat Islam dibawah satu bendera atau panji untuk menentang musuh-musuh Allah.

Didalam kisah-kisah menjelang kiamat Imam Al-Mahdi ini digambarkan datang daripada khurasan (timur) dan Imam Al-Mahdi dan para pengikutnya yang berbaiah datang daripada negara yang menjadi pertemuan tiga laut.Jika digambarkan negara yang menemukan tiga laut cuma terdapat dinegara-negara nusantara iaitu Malaysia..Indonesia..Singapura dan Brunei.Iaitu lautan Hindi..lautan Cina Selatan dan lautan Pasifik.

Kita amat mengetahui umat barat yang didalangi Yahudi sentiasa bertindak lebih awal jika terdapat perkhabaran yang disampaikan oleh Al-Quran atau Rasulullah.

Allah telah melantik pemimpin2 agung daripada bangsa Arab..dan kita dapat lihat bangsa Arab juga semakin berpecah dan tidak bersatu.Maka kekuatan Islam dinusantara iaitu kawasan timur seperti yang dikhabarkan perlu dipecahkan.Mereka bergerak dengan sangat halus dan tanpa kita sedari.Apakah sudah tiba masa umat Islam nusantara memimpin umat Islam didunia..? Allah itu maha adil.

Saya yakin mereka takut dengan perkhabaran bahawa pemimpin agung Islam akhir zaman benar-benar akan muncul maka akan mendatangkan kemusnahan pada mereka.Jadi apakah dalang disebalik sengketa Indonesia dan Malaysia ini ada kaitannya dengan gerakan halus mereka..? Yakinlah bahawa di pihak Malaysia ataupun Indonesia ada musuh dalam rumah yang bergerak tanpa kita sedari.

Dan janji-janji Allah itu benar.Bila digambarkan umat akhir zaman sering bersengketa walau hal yang kecil telah benar-benar berlaku.

Apapun aku cuma memberi pendapat.Yang buruk itu dari saya dan yang baik itu tetap dariNya.

Aku memang insan yang hina tetapi tetap punya sedikit kesedaran untuk dikongsi bersama.Wallahualam.

About these ads
  1. bro, sbnarnye apa yg jd antara indon & m’sia telah lama di rancang..media massa kita ckp ada pihak ketiga yg nk laga2 kn kita dgn indon..

    hasil kajian aku, pihak ke3 itu ialah yahudi & s’pore..kenapa aku ckp mcm ni, s’pore mmg da lama nk kn m’sia..skang di johor tgh sibuk projek bandar iskandar(putrajaya jb)..s’pore telah laburkan berbillion dollar utk projek ni..sedar x sedar s’pore telah dptkan modal serta nasihat dari pihak yahudi..dgn cara ini lg mudah mereka nk tawan kita..

    selepas itu s’pore akn menggunakan DAP cebisan dari PAP pimpinan lim kuan yiew utk diperalatkan..mereka akn bangkitkan hak2 keistimewaan org melayu..dgn ini tercetusnya rusuhan perkauman..bila da jd mcm ni, baru la s’pore akn hantar tentera2 mereka msuk ke johor dgn alasan menyelamatkan & mempertahankan kepentingan mereka di sini..

    dlm perhitungan mereka, tindakan menakluki johor itu tidak akn di bantah oleh amerika & negara2 barat..malah mereka akn aggap penjajahan s’pore ke atas johor itu sesuatu yg akn menjamin kemerdekaan s’pore, sama kaedahnya yg terjadi di negara arab.

    so aku harap, kita org melayu bersedia dimasa nt..

  2. :) masih guna kata2 indon?? siapa tuh indon?? indonesia?? hahaha dasar lu punya otak di bawah kaki ya??

    I liked this article. and problems that you write here I’ve discussed with friends in indo (not indon, u understaind abdulah?)

    • abe kalo ribut2 enggak baik gitu de…..aku malaysian aku enggak sokong mana2 pihak tapi lo pk memag benar kita kita ber lain negara tapi kita sama agama..(kalau yang muslim la…)kalo lo nak tahu keturunan gue,gue asal jambi(kerinchi)
      lo mesti ingat malaysia sama indonesia macam adik-beradik

  3. @ Abe!

    helo Abe, teman teman kau di seluruh Indonesia lagi teruk mencaci maki hamun Malaysia, Malon la, Malingsia la, malah dipanggil kami ini anjing??? wah..persis orang tak berpelajaran! mana dia ucapan rasmi kerajaan Malaysia yang mengatakan bahwa budaya budaya Indonesia itu HAKMILIK dan ASAL dari Malaysia? mari tunjuk ke aku sekarang. TUNJUKLAHHH!!!!

    Aku orang Melayu Malaysia, makanan aku, pakaian aku semuanya amalab leluhur aku yang berhijrah dari Sumatra ke Semenanjong 700 tahun dahulu, adil kah kalo dikata waris waris ini dikatakan mencuri budaya? JAWAB LAH!

    Iklan wisata Malaysia itu dilihat sebagai TUNTUTAN/KLAIM? oh jadi kalo iklan wisata Amerika menunjukkan spaghetti jadinya spaghetti itu ASAL dari AMERIKA gitu? kalo tarian Singa di iklan wisata Singapura maksudnya tarian itu ASAL dari SINGAPURA? gitu? hey, paparan imej dan video dalam iklan wisata MERUJUK KEPADA AMALAN masyarakat di dalam sesebuah negara itu! FAHAM??? kalo mau dicari PUNCA/ASAL budaya masyarakat itu sila membaca buku sejarah! kenapalah DEGIL sangat kepala batu tu mau memahami perkara MUDAH saperti ni?

    hah! aku tak risau sekelumit pun kalo seluruh Indonesia itu membenci kami di Malaysia, karna aku percaya ALLAH TUHAN YANG MAHA PERKASA kan membuat imbangan adil seadil adilnya jikalo kalian membunuh kami semua di Malaysia. Hanya ALLAH yang bisa menghukum dan melarang kami bangsa Melayu Malaysia untuk meninggalkan budaya leluhur kami, bukan kamu di INDONESIA!

    dasar pemfitnah kepala angin.

  4. @smua..
    klian mengaku kaum terpelajar, ktany pke otak, knapa kta2 yg klian kluarkan ga ada bedany dgn brandalan yg ga pke otak. trlalu spele. knpa bwa nama ALLAH Azzala wa Jalla tuk menghujat.
    sejenak renungi diri. PANTASKAH?
    ga usah d comment!

  5. assalammualaikum….wahai saudara2 ku walau kita berlainan negara jangan lah kita bertelagah….orang2 kafir akan mudah mengalahkan kita jika kita tak bersatu….ingat jangan kita bertelagah lagi mahu kah kita jadi macam saudara kita yang berada di bumi palastin?????!!!!!….damai lah kita demi AGAMA yang suci….
    laung lah….
    ALLAH HU AKBAR……..
    ALLAH HU AKBAR……..
    ALLAH HU AKBAR……..
    aku sebagai saudara se ISLAM dengan kamu semua mememohon dan merayu bersatu lah kita sama2 tegak kan islam…..!!!!!!!

  6. Assalamualaikum.. Wahai saudara2 ku yang dikasihi sekalian. Hendaklah kamu semua tenang dan jangan mudah terpengaruh.
    Hendaklah kamu semua sabar, kerana ALLAH bersama orang-orang yang sabar. janganlah cepat marah , orang yang marah itu mudah terpengaruh dengan syaitan. Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh kamu yang nyata.
    Maka hendaklah kamu berdamai dan saling sayang-menyayangi sesama ISLAM.

    AL-HAMDULILLAH, AL-HAMDULILLAH, AL-HAMDULILLAH

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: